Feltételek és kikötések

Az Általános Szerződési Feltételek meghatározzák a www.vitapur.hu  oldalon keresztül történő vásárlás feltételeit. A jelen Általános Szerződési Feltételek célja, hogy megkönnyítsük az Ön vásárlását, és növeljük az Ön elégedettségét termékeink használata során. Lehetőséget biztosítunk Önnek arra is, hogy kipróbálja a termékeket, és visszaküldje azokat, ha nem elégedett velük.

  1. A termék visszaküldése

Amennyiben a fogyasztó bármilyen okból el kíván állni az adásvételi szerződéstől, a mindenkor hatályos fogyasztóvédelmi törvénynek megfelelően 30 napon belül köteles értesíteni minket arról, hogy eláll a szerződéstől, anélkül, hogy döntését indokolnia kellene. Az elállási nyilatkozatot nyomtatványon lehet benyújtani, és kitöltve elküldeni az Vitapur GmbH, Koschaftstraße 38, 9020 Klagenfurt am Whortersee címre, vagy egyértelmű nyilatkozatban, amelyet a info@vitapur.hu e-mail címre lehet elküldeni. A 30 napos határidő azon a napon kezdődik, amikor a fogyasztó az árut átveszi.

Ha a fogyasztó már átvette az árut, és eláll a szerződéstől, köteles azt haladéktalanul, de legkésőbb az értesítéstől számított 30 napon belül visszaszolgáltatni vagy átadni a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által erre felhatalmazott személynek. A fogyasztó akkor tekinti úgy, hogy az árut időben visszaküldte, ha azt a 30 napos visszaküldési határidő lejárta előtt elküldi. Ilyen elállás esetén a fogyasztó csak az áru olyan kezelésből eredő értékcsökkenéséért felel, amely nem feltétlenül szükséges az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének meghatározásához. A termékek visszaküldésekor, a fent említett törvény rendelkezéseivel összhangban, a fogyasztót az áru közvetlen visszaküldésének költségén kívül semmilyen további költség nem terheli.

Mielőtt a fogyasztó úgy dönt, hogy eláll a vásárlástól, a tényállás megállapításához feltétlenül szükséges mértékben megvizsgálhatja és tesztelheti a terméket. A fogyasztó az elállásig nem használhatja tovább a terméket. Minden olyan "tesztelés" és egyéb, a fentiektől eltérő használat az áru használatának minősülhet, ami azt jelenti, hogy a fogyasztó felel az áru értékcsökkenéséért, ha a csökkenés olyan magatartásból ered, amely nem feltétlenül szükséges az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához. Az átvett árut sértetlenül és ugyanolyan mennyiségben kell visszaszolgáltatni, kivéve, ha az áru a fogyasztó hibáján kívül megsemmisült, megromlott, elveszett vagy mennyiségében csökkent. Az elállási nyilatkozatot vagy a terméket időben elküldöttnek kell tekinteni, ha a szállítmányt határidőn belül kézbesítik.

Az árut a fogyasztónak az összes kapcsolódó dokumentációval és a számlával együtt kell visszaküldenie. Az áru visszaküldése esetén a lehető leghamarabb, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 30 napon belül visszatérítjük a vételárat, kivéve a kártyás fizetés esetén, ha azt még nem terhelték meg.

Olyan szerződéstől való elállás esetén, ahol kedvezménykódot vagy promóciós kódot váltottak be, ezeket az összegeket kedvezményként veszik figyelembe, és nem térítik vissza a felhasználónak. Csak a kifizetett összeg kerül visszatérítésre a felhasználónak.

Adásvételi szerződések esetében a vállalkozás visszatarthatja a kapott kifizetések visszatérítését mindaddig, amíg a fogyasztó át nem veszi a visszaküldött árut, vagy amíg a fogyasztó nem igazolja, hogy visszaküldte az árut, kivéve, ha a vállalkozás felajánlja a visszaküldött áru saját átvételének lehetőségét.

A vállalkozás a kapott fizetéseket a fogyasztónak ugyanazon a fizetési eszközzel fizeti vissza, amelyet a fogyasztó használt, kivéve, ha a fogyasztó kifejezetten kérte más fizetési eszköz használatát, és ennek következtében a fogyasztót nem terheli semmilyen költség.

A fogyasztó nem követelheti a felmerült többletköltségek visszatérítését, ha kifejezetten a vállalkozás által kínált legköltséghatékonyabb szabványos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott.

Visszatérési eljárás:

info@vitapur.hu, a termék fotóival együtt, hogy felgyorsíthassuk az eljárást.

Nincs visszaküldési címke, csak átvételi szolgáltatás. Nem kínálunk visszaküldési címkét, ehelyett a GLS átveszi a csomagot az Ön szállítási címén.
A csomagküldés nem igényel Öntől külön munkát, csak győződjön meg róla, hogy a tárgyat biztonságosan becsomagolta a mellékelt dobozba.

Amire szükségünk van Öntől:

  • Egy átvételi cím, ha eltér a szállítási címtől.
  • A GLS számára megfelelő időpont, amikor a GLS átveszi a küldeményt.
  • A GLS a csomag kézbesítése után nyugtát állít ki Önnek. Ha elküldi nekünk, a pénzét azonnal visszatérítjük, ellenkező esetben megvárjuk, amíg a csomag megérkezik a raktárunkba.


Sérülésmentes Kérjük, legyen velünk őszinte, és tájékoztasson minket az árut ért esetleges sérülésekről. Ha az áru átvételekor további sérüléseket találunk, akkor levonhatunk egy százalékot a visszatérítéséből. Ebben az esetben előzetesen felvesszük Önnel a kapcsolatot.

  1. Anyagi hibák

Mikor minősül egy termék anyagilag hibásnak?

  • Ha a termék nem rendelkezik a szokásos használathoz vagy forgalomba hozatalhoz szükséges jellemzőkkel.
  • ha a termék nem rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amelyek szükségesek ahhoz az adott felhasználáshoz, amelyre a fogyasztó megvásárolja, és amelyekről az eladó tudott vagy tudnia kellett volna.
  • ha a termék nem rendelkezik a kifejezetten vagy hallgatólagosan elfogadott vagy előírt jellemzőkkel és tulajdonságokkal.
  • ha a szállító olyan terméket adott át, amely nem felel meg a mintának vagy modellnek, kivéve, ha a minta vagy modell csak tájékoztató jellegű volt.

A termék alkalmasságának ellenőrzése

A termék alkalmasságát egy másik, hibátlan, azonos típusú termékkel, valamint a gyártó nyilatkozatai vagy a terméken feltüntetett jelzések alapján kell ellenőrizni.

Anyagi hibákért való felelősség

A szállító köteles a termékeket a szerződésnek megfelelően a fogyasztónak átadni, és a fogyasztóvédelmi törvény értelmében felel a teljesítésében előforduló lényeges hibákért. A fogyasztó akkor gyakorolhatja a lényeges hibákra vonatkozó törvény szerinti jogait, ha a termék hibájának felfedezésétől számított két hónapon belül, de legkésőbb a termék átadásától számított két éven belül értesíti a szolgáltatót a hibáról.

Az a fogyasztó, aki a szállítót időben értesítette a hibáról, jogosult a szállítótól a következőket kérni:

  • az áru hibájának kijavítása; vagy
  • visszatéríti a kifizetett összegnek a hiba arányában meghatározott részét; vagy
  • a hibás árut új, hibátlan árura cseréli; vagy
  • visszatéríti a kifizetett összeget.

Anyagi hiba állítása

A fogyasztónak a törvényes határidőn belül, a fogyasztó saját költségén tájékoztatnia kell a szolgáltatót minden lényeges hibáról, a hiba részletes leírásával együtt. A fogyasztónak lehetővé kell tennie a szolgáltató számára a termék vizsgálatát.

A lényeges hibára való hivatkozás jogát a fogyasztóvédelmi törvény részletesebben meghatározza.

A szállítási költség mindig a feladót terheli, kivéve, ha előzetesen másként nem állapodtak meg. Váltságdíjas küldeményeket nem fogadunk el.

Kérjük, a visszaküldött árut a szlovén postával küldje el a következő címre:

Vitapur GmbH
Koschaftstraße 38
9020 Klagenfurt am Whortersee

Kérjük, az áru visszaküldése előtt értesítsen minket e-mailben: info@vitapur.hu.

  1. Szerződés és megrendelés fizetési kötelezettséggel

A termék ára, az ÁFA értéke és a postaköltségek a kosárban jelennek meg, mielőtt a megrendelést befejezné. Az online rendelés minden részletéről értesítést kap azon az e-mail címen, amelyet az adatainak megadásakor a kosárban megadott. Ha ezt nem kapja meg, akkor lehetséges, hogy rossz e-mail címet adott meg. Ebben az esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a info@vitapur.hu címen.

A fogyasztó és a szolgáltató között akkor jön létre adásvételi szerződés, amikor a fogyasztó a www.vitapur.hu weboldalon vásárol, és a szolgáltatótól elektronikus visszaigazolást kap a fogyasztó e-mail címére. Ettől a pillanattól kezdve minden ár és egyéb feltétel rögzített, és mind a szolgáltatóra, mind a fogyasztóra vonatkozik.

A Szolgáltató vállalja, hogy a termék megvásárlásakor a Fogyasztó rendelkezésére bocsátja a következő információkat:

a vállalat személyazonossága

  • kapcsolattartási címek a gyors és hatékony kommunikáció érdekében (e-mail, telefon)
  • az áruk vagy szolgáltatások alapvető jellemzői
  • a termékek szállítására és szállíthatóságára vonatkozó információk
  • világosan megjelölt árak.

Az adásvételi szerződést a vállalat őrzi, és írásbeli kérésre beszerezhető. Kérjük, kérését a következő címre küldje el:

Vitapur GmBH
Koschaftstraße 38
9020 Klagenfurt am Whortersee

  1. Panaszok és tájékoztatás

Abban az esetben, ha az áru hibás, a fogyasztó panaszt tehet. A visszaküldött árunak tisztának, sértetlen, makulátlannak és az eredeti csomagolásban kell lennie, ellenkező esetben a szállító nem köteles azt elfogadni, és azt a fogyasztónak kell visszaküldeni a feladó költségére. A termékek visszaküldése a szlovén posta útján történik. A termék visszaküldését a (03) 757 14 40-es telefonszámon kell előre egyeztetni. Küldünk Önnek egy reklamációs jegyzetet, amelyet kérjük, hogy töltsön ki maradéktalanul, mivel ez a reklamáció sikeres megoldásának kulcsfontosságú dokumentuma, és a visszaküldött csomag kötelező része.

  1. A megrendelés lemondása a szállítás előtt

A www.vitapur.hu oldalon keresztül történő termékrendelés során felmerülő hiba esetén a fogyasztó a (03) 757 14 40-es telefonszámon vagy a info@vitapur.hu címre küldött levélben törölheti a megrendelést.

  1. A megrendelt szállítmány átvételének elmulasztása

Miután a fogyasztó leadta a megrendelést, azt feldolgozzák és továbbítják a Posta Slovenije részére, amely a megrendelés megerősítésekor megadott címre küldött e-mailben értesíti a fogyasztót. Ha a postás nem tudja személyesen átadni a csomagot a fogyasztónak, akkor az átvételről szóló értesítést hagy a postaládában. Ezzel az értesítéssel a fogyasztónak 15 napja van arra, hogy átvegye a csomagot a postán. A 15 napos várakozási idő letelte után a Post Slovenije visszaküldi a csomagot a címünkre, ami további költségekkel jár. Ha a fogyasztó bármilyen okból nem kap értesítést a csomag átvételéről, értesítsen minket a info@vitapur.hu címen, és mi megadjuk a csomag átvételének részleteit. A csomag átvételének elmulasztása a megadott várakozási időn belül nem minősül a szerződéstől való elállásnak, mivel a szerződés továbbra is érvényesen megkötött. Ha a fogyasztó kétszer (2x) nem veszi át a csomagot, a következő alkalommal lehetősége van arra, hogy az ajánlat kézhezvételétől számított nyolc napon belül kizárólag előre fizetett számlával, hitelkártyával vagy PayPal segítségével fizessen. Az utánvétes fizetés sajnos már nem lehetséges.

  1. Készleten nem lévő termékek

Kivételes esetekben előfordulhat, hogy egy termék nincs raktáron, ami magán a terméken látható. Ha tudni szeretné, hogy egy termék mikor lesz újra raktáron, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a info@vitapur.hu e-mail címen.

Az online áruházon keresztül nem rendelhet készleten kívüli terméket.

  1. Ajánlatok és promóciók

Az aktuális ajánlatok és promóciók csak a www.vitapur.hu webáruházban érvényesek.

Az 1+1 GRATIS akció esetében a kedvezményt a normál árra számítják.

A kedvezmények és akciók nem kumulálhatók.

  1. Információs tartalom

A Vitapur webáruház tartalma tájékoztató és oktatási célokat szolgál, és nem helyettesíti az orvosi konzultációt. Kérjük, konzultáljon orvosával arról, hogy tanácsaink és javaslataink hasznosak-e az Ön egészségi állapotával kapcsolatban. A termékekhez mellékelt szövegek kizárólag tájékoztató jellegűek, és a gyártó bocsátotta rendelkezésünkre. Részletesebb leírásokért és információkért kérjük, forduljon hozzánk vagy közvetlenül a termék gyártójához.

  1. Termékképek

A www.vitapur.hu webáruházunkban található összes termékhez igyekszünk megfelelő képet biztosítani.  Amennyiben a színeltérések és a tényleges termékek között eltérés van, az nem befolyásolja a termék tulajdonságait. Elfogadjuk az adatok, képek, szövegek, hang- és videóanyagok pontatlanságának lehetőségét. A képeken látható dekorációs anyagokat az ár nem tartalmazza, hacsak másképp nincs feltüntetve. Hibák esetén lehetővé tesszük, hogy a mi költségünkre elálljon a szerződéstől.

  1. Felelősségi nyilatkozat

Az Vitapur mindent megtesz annak érdekében, hogy az online áruházban közzétett információk következetesek és naprakészek legyenek. A termékek jellemzői, készlete és ára azonban olyan gyorsan változhatnak, hogy az Vitapur nem tudja korrigálni az online áruházban található információkat. Ilyen esetben tájékoztatjuk a fogyasztót a változásokról, és lehetőséget adunk neki a megrendelés törlésére vagy a megrendelt termék kicserélésére.

  1. A megrendelés vagy szerződés tárolása

A visszaigazolt megrendelést vagy a megkötött szerződést az Vitapur Koschaftstraße 38, 9020 Klagenfurt am Whortersee székhelyén elektronikusan tárolják. A fogyasztó a szerződés másolatát a info@vitapur.hu e-mail.

  1. Személyes adatok gyűjtése

A webáruház tulajdonosa (adatgyűjtő):

Vitapur GmbH
Koschaftstraße 38
9020 Klagenfurt am Worthersee

Az Vitapur GmbH elkötelezett az online üzlet felhasználóinak magánéletének védelme és a biztonságos online élményt nyújtó technológia fejlesztése mellett. Ez az adatvédelmi nyilatkozat a www.vitapur.hu webáruházra vonatkozik.

Hozzájárulás

Az online áruház használatával a fogyasztó beleegyezik a jelen adatvédelmi nyilatkozatban leírt adatkezelési gyakorlatba.

Személyes adatgyűjtési nyilatkozat

A webáruházban történő vásárlással a fogyasztó felhatalmazza az Vitapur GmbH, mint a személyes adatok gyűjtésének felelősét, hogy a fogyasztó által megadott összes adatot és a vásárlások tartalmára vonatkozó adatokat a személyes adatok védelméről szóló törvény (ZVOP-1) szerint gyűjtse és kezelje.

A Szolgáltató vállalja, hogy az Ön személyes adatait és a megrendeléskor gyűjtött egyéb adatokat a ZVOP-1-nek megfelelően védi, megóvja a nyilvánosságra hozataltól és harmadik félnek történő továbbítástól, és kizárólag a megrendelés teljesítése, a számlázás, valamint az esetleges panaszok rendezése és egyéb szükséges kommunikáció céljából használja fel.

A webáruház felhasználójának minősül az is, aki nem fejezte be az online rendelést (a vásárlási folyamat első lépését elvégezte, és elfogadta a www.vitapur.hu webáruház Általános Szerződési Feltételeit).

Az online áruház automatikusan gyűjthet bizonyos információkat az Ön számítógépes hardveréről és szoftveréről. Ezek az információk magukban foglalják az IP-címet, a böngésző típusát, a domainneveket, a hozzáférési időket és az online áruházunkban meglátogatott weboldalak címeit. Ezeket az információkat a szolgáltató kizárólag az online áruház használatára vonatkozó általános statisztikák kiszámítására és optimalizálási célokra használja fel.

Személyes adatok felhasználása

A Szolgáltató az adatokat az online áruház megfelelő működésének biztosítása és a kért szolgáltatások nyújtása érdekében gyűjti. A Szolgáltató a felhasználók adatait belső piackutatási célokra is felhasználhatja, valamint arra, hogy tájékoztassa a fogyasztókat az online áruház új termékeiről és akcióiról, valamint az Vitapur GmbH által kínált termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos új termékekről és akciókról.

Az ügyféladatokat tartósan tároljuk és állandó használatra használjuk, amíg a fogyasztó másképp nem kéri. Az adatbázis vagy a számítógépes rendszer "feltörése" esetén nem vállalunk felelősséget a következményekért.

  1. Panaszok és jogviták

Az Vitapur GmbH betartja a vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályokat. Az Vitapur GmbH Kft. mindent megtesz annak érdekében, hogy eleget tegyen a hatékony panaszkezelési rendszer biztosítására vonatkozó kötelezettségének. Probléma esetén a fogyasztó a vagy a info@vitapur.hu e-mail címen fordulhat az Vitapur GmbH Kft-hez (Vitapur). A panaszokat a info@vitapur.hu e-mail címen kell benyújtani. A panasztételi eljárás bizalmas. Az Vitapur GmbH tisztában van azzal, hogy a fogyasztói jogviták alapvető jellemzője a követelés gazdasági értéke és a jogvita rendezésével járó idő és költségek közötti aránytalanság, ami egyben a fogyasztók egyik fő akadálya annak, hogy ne forduljanak bírósághoz. Az Vitapur GmbH ezért mindent megtesz a vitás kérdések békés úton történő rendezése érdekében.

  1. Fogyasztói jogviták peren kívüli rendezése

Az Vitapur GmbH nem ismeri el egyetlen bíróságon kívüli fogyasztói jogvitarendező szolgáltatót sem illetékesnek olyan fogyasztói jogvita rendezésére, amelyet a fogyasztó a bíróságon kívüli fogyasztói jogvitarendezésről szóló törvény alapján, a jogi normáknak megfelelően indíthatna.

Az Vitapur GmbH, mint a Szlovén Köztársaság területén online kereskedelemmel foglalkozó áru- és szolgáltatásnyújtó, a honlapján elektronikus linket tesz közzé az online fogyasztói jogvitarendezési platformhoz (ODRP). A platform a fogyasztók számára a elektronikus linken keresztül érhető el.

A fenti rendelet alapja a fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezéséről szóló törvény, a fogyasztói jogviták online vitarendezéséről, valamint a 2016/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet.